
แต่จากบทความของต่างประเทศก็ระบุชัดว่า สัมปทานเปิดช่องให้เจรจามากมาย และจากเอกสารสรุปการประมูลสัมปทานไทย พบว่ามีการเจรจาหลายรอบ และมีการอนุญาติให้แก้ไขเงื่อนไขการประมูลที่ประมูลไปแล้วได้อีก!!!
ผมว่าระบบไหนก็โกงได้ทั้งนั้น ถ้าเราได้ข้าราชการและนักการเมืองไม่ดีมามีอำนาจครับ
ปฏิบัติการของกลุ่มทุนขณะนี้เพื่อหลอกผู้มีอำนาจ หลอกประชาชน เพียงเพื่อเอาทรัพยากรของชาติไปครอบครอง แชร์มากที่สุดเพื่อการตื่นรู้ครับ

http://www.allenovery.com/SiteCollectionDocuments/geiprogram.pdf
อีกทั้งมีงานของ Oxford Institute for Energy Studies
http://www.oxfordenergy.org/wpcms/wp-content/uploads/2010/11/WPM25-ProductionSharingAgreementsAnEconomicAnalysis-KBindemann-1999.pdf
บางช่วงบางตอนจากงานของ Allen & Overy ที่สนับสนุนโดย World Bank
The obvious advantage of the PSC model for the State is the minimal risk on its part; it is able to reap the benefits of its
natural resources without having to spend its own time and money.

Should exploration prove successful, the State can secure a long-term supply of oil and/or gas. The long term nature of
PSCs enables States to predict future levels of oil and gas for domestic use and budget accordingly. The PSC model can be very financially lucrative for the State.
The PSC model is more favourable to the State than to IOCs in contrast to the concessions system.

Should exploration prove successful, the State can secure a long-term supply of oil and/or gas. The long term nature of
PSCs enables States to predict future levels of oil and gas for domestic use and budget accordingly. The PSC model can be very financially lucrative for the State.
The PSC model is more favourable to the State than to IOCs in contrast to the concessions system.

ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น